"A vendégnek mindig igaza van!"
Ez az egy mondat, ez régóta a vendéglátás mottója.
De eljött az idő, mikor mint az asimovi robotika három törvényét, ki kellett egészíteni a nulladikkal, így ezt is át kell fogalmazni és kiegészíteni a kornak megfelelően sajnos.
Ami így szól meglátásom szerint:
"A vendégnek mindaddig igaza van, amíg az a többi vendég kárára nincs, illetve nem kell indokoltan magamat vagy a bolt renoméját védeni!" -WI
Idéznék egy általam nagyra becsült Baráttól és kollégától, amivel szintén egyetértek a mai világban:
“ A vendégnek sosincs igaza, mindig tanítani kell!” -LZL
(Igen, innen a blog címe is.)
És a felszolgálás tanáromtól (szabadon, mert már rég volt), aki az első órák egyikén mondta:
"A pincérnek nem csak joga, de kötelessége is a vendéget jó modorra, illemre tanítania, amennyiben az szükséges!" -HO
W. Pisti